דלג לתוכן דלג לפוטר

צילום מוצרים מסחרי – לעשות את זה נכון

המטרה של צילום מסחרי היא לגרום לאנשים לרכוש את המוצר המצולם, המוצר יכול להיות תכשיט, רהיט, בגד, מכשיר חשמלי, פריט אומנות, מוצר קוסמטיקה, מזון או כל מוצר אחר. באמצעות הצילום ניתן להדגיש את היתרונות של המוצר, את התועלות שלו ובעצם לייצר עניין בקרב קהל היעד – שהוא אותם אנשים שעשויים להתעניין במוצר.

אילו פרטים צריך הצלם להבין לפני שהוא מצלם את המוצר?

כדי שהצילום יהיה מדויק ויוביל למטרתו המרכזית – עלייה בכמות המכירות של המוצר המצולם, צריך הצלם ללמוד על המוצר – על המאפיינים שלו (גודל, צורה, טקסטורה, צבע ומאפיינים נוספים) ועל קהל היעד שיכול להיות למשל: נשים, גברים, דתיים, חילונים, אנשים שמתגוררים בארץ או בחו"ל, מתבגרים או אימהות, בני מעמד הביניים, העשירון העליון או מאפיינים אחרים.

כמו כן, על הצלם להבין היכן יתפרסמו הצילומים (עיתונים, רשתות חברתיות, אתרים, בלוגים או מקום אחר), מהו המחיר של המוצר, מה המטרה של כל כפתור (במידה שהמוצר מכיל למשל כפתורים) ולדלות כל מידע נוסף שיוכל לסייע לו להציג את המוצר באופן שיחמיא לו ויבליט את יתרונותיו.

במילים אחרות – כדי שהצלם יבצע את עבודתו בצורה מקצועית, עליו להכיר את המוצר היטב ולשם כך עליו להיפגש עם הלקוח ולשאול מגוון שאלות, בצורה זו הוא יוכל לקבל מהלקוח תמונה מלאה (ככל אשר ניתן) אודות המוצר. לאחר שהצלם יקבל את כל המידע הנחוץ הוא יחליט כיצד הכי נכון לצלם את המוצר כך שהוא יראה מושך ויעורר רגש בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.

צילום מוצרים מסחרי – לעשות את זה נכון

אוחזים בסמארטפון? אתם עדיין לא צלמים

היום, בעידן הסמארטפונים יכול כל אחד לצלם להנאתו. כמות הצילומים שעולים ברשת מדי יום עצומה – לפני 7 שנים, בשנת 2012 התפרסמו בפייסבוק 300 מיליון תמונות בכל יום. מאז ועד ימינו חלה עלייה ניכרת בכמות התמונות שמפורסמות ברשתות ונראה כי כמעט כל אדם שאוחז בסמארטפון יכול להיות צלם.

אז נכון, ניתן לצלם תמונות מרהיבות ביופיין ולהשתמש באפליקציות שונות שמסייעות בשיפור התמונות, אך עדיין לא מדובר בצילום מקצועי.

כדי להיות צלם מקצועי יש צורך בניסיון נרחב של לפחות מספר שנים, לדעת כיצד להשתמש בשיטות מתקדמות וכלי עבודה מתקדמים וכמובן –  להיות בעל כישרון, חוש אסתטי ויכולת לראות את הפונטציאל שגלום בכל מוצר ומוצר.

צלם מקצועי שלמד את התחום בצורה מעמיקה ומספק שירותים למגוון לקוחות, יוכל לספק מענה מלא לצרכיו של הלקוח, לרבות שירותי ייעוץ עוד בטרם התחלת הצילומים. צלם מקצועי ידע אילו שאלות לשאול לפני תחילת העבודה, יכיר את המתחרים של המוצר ואת כל מאפייניו. כמו כן, יעבוד הצלם בסטודיו מקצועי.

צלם מקצועי יאפשר ללקוח להימצא בסטודיו במהלך הצילומים, כך שהוא יוכל לאשר את העבודות ולחסוך זמן יקר. כמו כן, יוכל הלקוח לשלוח את המוצרים לסטודיו של הצלם ולקבל את התמונות לאחר מספר ימים ולאחר שהצלם ערך בהן שינויים באמצעות פוטושופ.

חשיבותו של צילום אמין

צלם מקצועי ומיומן יקפיד לצלם את התמונות באופן אמין. אחד הדברים החשובים ביותר בצילום מוצר הוא אמינות. קהל שיצפה בתמונות שמעבירות מידע שגוי ימנע מביצוע רכישות נוספות.

ניתן לומר שצילום שאינו מציג את המוצר באופן אמין שווה ערך לשקר. יחד עם זאת, וכפי שצוין – על הצלם לדעת כיצד להבליט את היתרונות של המוצר. שני הדגשים הללו אינם סותרים זה את זה. צילום מזוויות מדויקות ישמור על הפרופורציות של המוצר ויאפשר לעסק למנוע תסכול בקרב לקוחותיו.

צילום מוצרים מסחרי – לעשות את זה נכון
שלומי ברנטל
סטודיו לצילום | ליצירת קשר חייגו: 052-5801515
שתפו את המאמר:
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    אולי יעניין אותך גם...
    x

    צור קשר