דלג לתוכן דלג לפוטר

צילום תעשייתי

צילום תעשייתי נחשב לתחום מפותח ומאוד פופולרי בעולם הצילום. אנו חיים בעידן של תחרות, עידן שכמעט לכל עסק או מפעל יש את המתחרה או המתחרים שלו ולכן עליו להבליט את עצמו באופן הייחודי רק לו שייצור בידור. כאן בדיוק נכנס הצילום התעשייתי לתמונה ששונה בתכלית שלו מסוגי צילום אחרים.

מדובר בעצם בצילום שבא לשקף עבור בעל העסק, המפעל או החברה את הפעילות שמתקיימת בחלל לקהל היעד, ללקוחות או לציבור. דרך צילום תעשייתי ותוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות עיבוד ועריכה ניתן להעביר מגוון של תהליכים המתרחשים בתעשייה בישראל או בחו“ל. זה יכול להיות מפעל לייצור בקבוקים, מפעל לייצור מנורות לד חסכוניות, חממה בה מגדלים גידולים מיוחדים או חברה בה מייצרים שבבים מיוחדים למצלמות דיגיטליות. הרבה פעמים, התהליכים המתרחשים בתוך מקום העבודה לא הכי מעניינים ולכן נדרשת כאן המון מחשבה, יצירתיות ודמיון.

אחד היתרונות של צילום תעשייתי הוא בכך שהוא בעצם מעביר תקשורת בין הלקוחות לבין המפעל או העסק דרך תמונות או סרטוני וידאו ומאפשר בצורה שקופה וייחודית להציג בדרך זו את ערכי המותג, המטרות שלו והחזון העסקי. הרי בצילום רגיל מאוד קשה להציג מוצרים כמו מכונות או תהליכים המתרחשים בתוך המפעל.

ברוב המקרים, צילום כזה יתבצע בתוך מפעל, בית מלאכה, חממה, מוסד ציבורי וכדומה. תוך מספר שניות בודדות ניתן להעביר מגוון רחב של מסרים ואין זה הכרחי שהתמונה או הסרטון יהיו אסתטיים וברמה גימור מושלמת, זאת בהשוואה לתמונות מתחום העיצוב או האפנה למשל.

צילום תעשייתי

צילום תעשייתי

דוגמאות לצילומים תעשייתיים

  1. תהליכים המתרחשים בתוך חברות, עסקים ומפעלים
  2. צילום שנועד ליצור מערך הדרכתי עבור לקוח או משקיע
  3. צילומי סטילס של תהליכי עבודה
  4. צילום במחלקת שיווק
  5. צילום שמתעד תהליך עבודה או תהליך ייצור

צילום תעשייתי – מדוע נדרש צלם מקצועי?

ובכן, מדובר בצילום מאוד ממוקד הדורש מצד אחד ידע מקצועי נרחב וניסיון בתחום, אך מצד שני שימוש בכל מיני טכניקות ומיומנויות שאין אותן לכל צלם. לכן, לפני שאתם בוחרים צלם תעשייתי מומלץ לבדוק שהוא אכן מומחה בתחום הזה.

בכדי ליצור עניין ולעורר סוג של סקרנות ממכונה או תהליך תעשייתי, נדרש כישרון של ממש. צלם תעשייתי ידע איך להפוך אובייקט תעשייתי ליצירת אמנות ממש. הצלם ידע לעשות שימוש נכון בתאורה הקיימת ובתאורה מלאכותית אם צריך ויתכנן את זוויות הצילום. לפעמים יש צורך בצילום תעשייתי במטרה להפיק קטלוג, לפעמים מדובר בכתבה לטלוויזיה ויש מצבים בהם מכינים מצגת או סרטון דרכם רוצים להעביר לקהל את המסר בצורה הטובה ביותר, סוג של נרטיב.

בשונה מצילומים אחרים, בצילום תעשייתי מומלץ ברוב המקרים לעשות שימוש בחצובה שמאפשרת ליצור צילומים ישרים וסימטריים. חשוב לבחור בימים ספציפיים ולהתחשב באור הטבע, שכן בצילום תעשייתי יש מעט בעיה לעשות שימוש באור מלאכותי שיכול הרבה פעמים לגרום לפספוס המטרה.

רוצים לשמוע עוד מידע על צילום תעשייתי? מעוניינים לצלם בתוך המפעל או העסק שלכם? שמי שלומי ואני צלם בנפש ובנשמה שלי, מתמחה בצילום תעשייתי, צילום תכשיטים, צילום מוצרים, צילום אומנותי וצילום מזון.

אשמח לסייע לכם שלב אחר שלב במטרה להוציא החוצה תהליכים המתרחשים אצלכם במפעל או בבית העסק בצורה הייחודית והמקורית ביותר עם דגש על צילום ברמה גבוהה. כעת, כל שנשאר לכם הוא ליצור איתי קשר דרך האתר, בטלפון 052-5801515 או במייל shlomi@bernthal.com ואני אשמח לענות לכם על כל השאלות.

צילום תעשייתי
שלומי ברנטל
סטודיו לצילום | ליצירת קשר חייגו: 052-5801515
שתפו את המאמר:
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    אולי יעניין אותך גם...
    x

    צור קשר