דלג לתוכן דלג לפוטר

צילום אוכל בתל אביב

עזרים וויזואליים הם כיום חלק בלתי נפרד מתהליך פרסומי. המילים כבודם במקומם מונח, אך תמונה אחת, כידוע לכולנו שווה יותר מאלף מילים. ואכן כולנו פוגשים תמונות רבות של מוצרים במדיה המקוונת, בתקשורת המודפסת וגם על אריזות המוצרים.

מאחורי כל תמונה של אוכל יש הרבה מחשבה, תכנון ועמל. וזאת כדי שהתמונה אכן תעשה את העבודה ביעילות ותעביר את השדר המתאים למי שצופה בה. כי תמונה טובה מכניסה לאווירה, פותחת את התיאבון ועשויה להיות כלי יעיל ביותר להנעה לפעולה.

לא בכדי משקיעים כיום משאבים רבים בצילום מוצרים והצגתם בזווית ההולמת – כך הם יוצרים את הרושם הרצוי והתמונה עושה את העבודה.

צילום מזון בתל אביב

שלבים בתהליך צילום מזון

לקוח מגיע לסטודיו עם מוצר מזון אותו יש לצלם. פעמים זו מנת גורמה מעוצבת, פעמים אלו קינוחים, חטיפים או מאפים. אבל תמיד המטרה היא אחת – להנציח את האוכל בצורה המחמיאה והמגרה ביותר.

כך שמי שיראה את התמונה ייכנס לאווירה וניחוח המאכל יתחיל לדגדג לו באף… כדי להשיג את המטרה הזו תהליך צילום אוכל בתל אביב ייעשה בשימת לב רבה כאשר המטרה מסומנת ומוגדרת וכל התהליך חותר להשיג אותה.

  • הרושם הרצוי – השלב הראשון הוא שלב ההגדרה. בשלב זה יקבל הצלם את ההנחיה של הלקוח. מה הוא רוצה שהצילום ישדר? אוכל יוקרתי ונחשק? מזון זמין וקל להשגה? אוכל ששווה לטרוח על הכנתו? מנה ששווה לשלם עליה מחיר יקר או אוכל עממי וזול? הצילום חותר להפיק תמונה שמשדרת את המסר הרצוי בצורה מדויקת.

  • האווירה – התמונה צריכה לשאוב את הצופים בה אל תוך האווירה הרצויה. נניח שהוחלט על אווירה יוקרתית ומוקפדת – התמונה צריכה להיות מותאמת לאווירה הזו ולדבר בטון הרצוי. האווירה נוצרת באמצעות כלים שונים בתהליך הצילום.

  • הסטיילינג – אחד השלבים המרכזיים והמשמעותיים ביותר הוא שלב הסטיילינג. נניח שמדובר על מוצר שצבעו כהה. התמונה שתצולם צריכה להיות כמובן נעימה לעין ומעוררת תאבון. לפיכך ישלבו לצד המוצר אביזרים שונים. זו עשויה להיות מפה או אריג, כלי מעוצב, פרחים, פנינים וכל אביזר אחר שמשלים את התמונה ומדגיש את המוצר בתמונה ואת היופי המייחד אותו.

  • התאורה – אחד האתגרים בצילום הוא התאורה. פעמים עושים שימוש בתאורת חלון ופעמים בתאורה מלאכותית; מנורות, סופטבוקסים, גודוקסים וכן הלאה. התאורה תיבחר בהתאם למוצר אותו מצלמים וכן בהתחשב בנתוני האור הקיימים בסטודיו. כאשר לכל מוצר ולקראת כל צילום יאתר הצלם את פתרון התאורה המתאים ביותר על מנת להשיג את התוצאה המחמיאה ביותר למוצר המצולם.

  • השתקפות ותאורה – יש מוצרי מזון שונים אשר הצילום שלהם מאתגר במיוחד. וזאת כאשר מדובר על מוצרים שהאריזה שלהם יוצרת השתקפות. לדוגמה בקבוקי יין. כדי לצלם את הבקבוקים בצורה ברורה וטובה חשוב למצוא פתרונות יצירתיים שיאפשרו להאיר את המוצר היטב אך מנגד לא לגרום השתקפות לא רצויה.

צילום אוכל בתל אביב

לאחר צילום המזון – עיבוד התמונה

בעבר התמונה שצולמה היא זו בה עשו שימוש. אך כיום יש מגוון אפשרויות שנועדו להשביח את התוצאה ולהעלות אותה בכמה רמות מעלה. כיצד עושים את זה? באמצעות תוכנות ייעודיות אשר  מאפשרות לעבד את התמונה ולשפר את התוצאה.

צלמים מקצועיים מעבדים את התמונות שצולמו ומשפרים את התוצאה עשרת מונים. משנים את הרזולוציה של התמונה, משפרים את הצבעים, מרטשים, מוסיפים אובייקט רצוי או מסירים אובייקט שקיים בתמונה וכן האלה.

באמצעות עיבוד מקצועי מתאימים את התמונה לשימוש הרצוי ועושים את התמונה שצולמה לכזו שעושה היטב את העבודה.

צילום אוכל בתל אביב שנעשה במקצועיות – זו יצירת אומנות!

צילום אוכל בתל אביב
שלומי ברנטל
סטודיו לצילום | ליצירת קשר חייגו: 052-5801515
שתפו את המאמר:
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    אולי יעניין אותך גם...
    x

    צור קשר